7 Aralık 2011 Çarşamba

SİGARAYI BIRAKTIM FACEBOOK’A BAŞLADIM

Evet ben bir bağımlıyım, itiraf ediyorum herkesin önünde açıklıyorum. Bir facebook bağımlısı oldum. Yavaş yavaş, sinsi sinsi başladı bu bağımlılık. Ufak tefek paylaşımlar, üzerine söylenen hoş yorumlar, aynı zevklerde buluşulan yazılar, fragmanlar, fotoğraflar, şarkılar… Her önemli olayda tek yürek olmak ya da tam tersi farklı bakış açıları beni heyecanlandırıp ilgimi çektikçe, giderek bilgisayar başında daha çok vakit geçirme isteği uyandırdı bende. Sonrasında bu durum bilgisayar ve benim aramda bir masa tenisi maçına dönüştü. Sürekli paslaşmalar, topu karşılayıp geri verme heyecanı ve bitmeyen bir turnuva…



Havalar soğuyup eve daha çok bağlandığım şu günlerde bağımlılığımın en üst noktasına geldiğini fark ettim. Başlangıçta işim bittiğinde bakarken şimdi sigara tiryakisi gibi her on beş dakikada bir kendimi bilgisayar koltuğunda oturur buluyorum. Kulağımda kocaman kulaklıklar ve yüzümde sürekli değişen bir ifade. Kederli, şaşkın ama en çok ta gülen bir yüz, bazen herkesin sessizliğini koruduğu bir anda kendi kendine kahkaha atan biri.



Dışarıdan bakınca çok vahim görünebilir ama ben çok mutluyum özellikle kitap okuma konusunda hep bana bir faydası da dokunsun mantığıyla eskiden ansiklobedik bilgileri biyografileri, araştırma ve karşılaştırma yazılarını romanlardan daha çok seven biri olarak elimin altındaki hızla önüme açılan deryayı çok seviyorum. Bilgiler ve birbiri ardına açılan yüzlerce ardışık pencereler… Her konu hakkında çoğul çeşitlemeler…



Sevmek, sevilmek… İletişim kurmak, dostluk ve arkadaşlık… Günümüz koşullarında gitgide elde edilmesi zor kavramlar. Karşı komşunun adını sanını bilmez, bir merhabayı bile esirgenken, en yakınımıza bir telefon dahi açamazken sadece minicik bir beğen tuşuna basıp, aralardaki belki de yüzlerce kilometreyi sıfırlatan dostluk eylemine dönüşme hikayesi…



Fakat şöyle bir durum var. Siz şimdi nasıl olsa Aydan Selman’la bir dostluğumuz oluştu, bu kadar samimi olduk, haydi bir ziyaretine gidelim kimbilir ne güzel vakit geçiririz diye düşünürseniz aldanırsınız. Çünkü yüzünüze bakmam, sizinle facebook’tan konuşurum.

“Ne içersiniz? “

“Kahvenizi nasıl alırdınız?”

Sonrasında kahve resmi bulup size gösterebilirim. Ardından “Afiyet olsun” diye yazarım.

Her konuda saatlerce sohbet edebilirim ama face’den…

Dedim ya ben bir facebook bağımlısıyım…:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder