7 Aralık 2011 Çarşamba

Aydan İmparatorluğu'nun Çöküşü


“Büyükanne bana eskileri anlatsana!”

“Hangisini? Çocukluğumdaki radyo günlerini mi?”

“Büyükanne sen de neredeyse ilk çağdan beri yaşıyorsun, ateşi bulduğunda çok sevinmişsin biliyorum da ben bilgisayar çağını anlatmanı istiyorum.”

“Ahh oğlum o günler bambaşkaydı her şey çok güzeldi huzurluydu.”

“Oyunları anlat!”

“Önceleri Farmville vardı. Tarlamız,evimiz hayvanlarımız olurdu. Sebze meyve yetiştirir satar arazimizi büyütürdük sonra Petville, fishville,cityville gibi oyunlar. Empires and Alliess diye bir oyun vardı ki ben onun bağımlısı olmuştum.savaş oyunuydu ama centilmence savaşırdık. Birbirimize hediyeler gönderir gönlünü alırdık birimize düşman saldırınca yardımına koşar birlikte düşmanı püskürtürdük. Benim ezeli bir düşmanım vardı mesela Sedef İmparatorluğu… Sabah uyanır uyanmaz “İşgalciniz geldi hanım” diyerek tüm petrol yataklarımı ele geçirir kahkahayla gülerdi. Bir de kara kalbiyle ün yapmış, kazandığı savaş ganimetleri ile zengin Proteus. Savaş hilelerini hiç kimseyle paylaşmazdı ama bize karşı merhametliydi. Herkesin önünde bir laptop ya da bilgisayar gün boyu oynar dururduk.”

“Bütün gün oturmak zorunda olmak çok ilkel ve sıkıcı iyi ki o çağda yaşamamışım.”

“Öyle deme evladım. Hayatımızda huzur ve insanlık vardı. Beyoğlu’na çıksan Sağdan gidilip soldan dönülür, kimse kimseyle çarpışmaz ayağına basıp üzerine devrilmezdi. Şimdi her yer açık hava tımarhanesine dönmüş. Sokaklarda metroda her yerde millet takmış bir özel gözlük kimi havaya kılıç sallıyor, kimi maraton koşusunda durduğu yerde koşmaya uğraşıyor, kimi kaplanla yerde cebelleşiyor ,kimi köşe başında durmuş sevişiyor ,tövbe tövbe.”

“Büyükanne şimdi gözlüklerde tarihe karışıyor deri altına çip ve özel devre sistemi yerleştiriyorlar ben de koluma yaptıracağım boynuma mı yerleştirsem acaba?”

“Oğlum yaptırma öyle şeyleri kanser yapar. Haydi yat uyu artık.”

“Büyükanne taksana şu gözlüğü. Uzaylı tepegözle aşk yaşa ha haha…”

“Ya vazgeç uğraşma benle!”

“O zaman paraşütle Olimpos Dağ’ından atlarken kartalların saldırısına karşı koy. “

“Haydi bak ne güzel de yakıştı salla ışın kılıcını büyükanne daha hızlı daha hızlı…”

“Ayy başım döndü, al şu kartalı ayağımın altından da uçaklar geçiyor ayyy…”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder